tisdag, oktober 10, 2006

Desperate Housewifes-tisdag!

Jag gjorde precis ett test på svt.se om vilken hundras jag är... Jag är en Engelsk bulldog!

"Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion."

Jag tittar bara på tv en gång i veckan, åtminstone uttänkt, inte då jag bara slötittar. Denna tv-tittardag är tisdag, då går Desperate Housewifes. En utmärkt serie. Underhållande, snygg, engagerande, klockan nio på femman. Klockan nio på fyran går min andra favoritserie som just har börjat visas i Sverige. House. Det är rätt så osannolikt att de enda två serierna jag vill se hela veckan går på samma dag, samma tid. Men så är det! Om ni inte har sett House, gör det! Detsamma gäller för Desperate Housewifes, men det är redan så populärt... I House medverkar en av mina absoluta favoritskådisar, Hugh Laurie. Han är engelsman men spelar amerikan. Tidigare har han medverkat i andra utmärkta serier som Black Adder och Jeeves and Wooster. Inte sett? Se!!!