torsdag, oktober 19, 2006

Kalla lår, rollspel och organisation

Det känns att hösten är här i luften, men det syns inte i träden. Var ute på skogspromenad med pappa och hundarna. De flesta träden är fortfarande gröna, det är bara björkarna vars löv fallit av lite. Både det döda gräset och löven på marken har samma färg som min nya jacka. Det hade varit en lätt match att gömma sig där med mitt grymma kamouflage!
Jag känner av kylan i luften i mina lår av alla ställen. Så fort det blir kallt så blir jag iskall om låren. Sen när jag kommer in i värmen så kliar det och sticks när blodcirkulationen sätter igång igen. Det är ingenting jag har saknat under sommaren... Det vore trevligt att gömma sig i mer tropiska områden ett tag.
Har börjat spela Eon igen! Jag kom på att jag har saknat det när jag väl var där. Det är lite som att vara liten igen och ha sagostund. Fast med lite mer morbida historier... Det var inte så mycket mord och tortyr i historierna jag fick höra förr i tiden, tack och lov. Jag må vara ganska dålig på att spela som min karaktär, men jag har åtminstone bra inlevelseförmåga som Fredrika (vad hette min karaktär nu igen? *tänka tänka*... Nola... Nola var det... kom ihåg).
Om 1,5 vecka är det dags att göra Socialpolitik igen... Förhoppningsvis denna gång med 100% koll på vilka mina ansvarsområden är, och att dessa kunskaper stämmer överens med vad resten av mina medarbetare "vet"! :S Gud vad krångligt det kan bli...
Jag har haft något av en sorteringsmani denna veckan. Jag har sorterat alla våra VHS, DVD samt alla spel till Game Cube och PS2. Dessutom flyttat allt med Tetris-precision intill varandra så att en massa nya saker får plats! Detta har jag även gjort med alla våra (nymålade) lådor och alla husgeråd. Dessutom har jag omorganiserat hela städskåpet så att till och med dammsugaren får plats!... Plus att jag har omorganiserat i mina egna hyllor, igen. Jag är så jävla organiserad nu att jag inte vet vad jag ska ta mig till härnäst, nu när allt är så organiserat!... Det finns ju alltid förråden och garderoberna... Nej nu fick jag lust att göra många andra saker än att städa.