torsdag, november 09, 2006

Arbete, annalkande katastrofer och inneboende

Har nu i veckan arbetat med layouten i nr 4/06 av Socialpolitik. Som vanligt har jag en hemsk, olycksbådande känsla av att jag inte kommer hinna klart innan deadline. Det påminner mig om ett citat från Douglas Adams: "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.", han var en mycket rolig man. Dog tyvärr i cancer. Har ni inte läst något av honom bör ni göra det snarast, alla bör åtminstone ha läst "Liftarens guide till galaxen". En annan rolig bok som är en slags sammanställning av en massa artiklar och noteringar han har gjort heter "The Salmon of Doubt", mycket, mycket rolig! Läs läs läs läs!
Nu kom jag av mig med mitt jobbsnack... Deadlines ja. Det vore skönt ifall huruvida jag kommer hinna klart med tidningen innan deadline BARA hängde på mig. Men så fungerar det ju inte. Jaja. Jag är bra på att bara sitta och vänta på jordens undergång, sen när det väl händer får jag panikångest.
En positiv sak änsålänge är att jag haft 5 minuters gångväg till jobbet sedan i måndags, eftersom jag har bott hos min pojkvän. Jobbet känns betydligt mindre betungande när det inte tar mig en timme att ta mig dit.
Idag säljer pappa sitt hus, yahoo! På tiden, det jäkla huset! *segerdans*
Det är också ett bra exempel på katastrofer som jag bara suttit och väntat på, att det inte skulle bli sålt alltså... Men idag sker det, det blir firande av ikväll, tårta och hela ballunsen!
En smart sak jag har gjort denna veckan är att skvätta skållhet tomatsoppa på min hand. Jag kallade det för att ha gjort en "Mattias", min gode vän från Götene som är... olycksförföljd, kan man säga. Bara denna vecka har han varit nära på att bli krossad av takbjälkar, samt bränt sönder sina fingrar med en limpistol, han är gó Mattias han! Jag hoppas han lever tills 40.
Sen har nog inget övrigt intressant hänt mig på senaste. Jag funderar fortfarande lite sporadiskt på vad jag ska göra med mitt liv. Det vore trevligt om något stort hände (positivt och stort).
På fredag ska jag till tandläkaren på kontroll, vilken banbrytande händelse! Jag återkommer med de spännade resultaten.